Kveld med Goethes burdehagjorter.

Trine gikk hjem for en drøy time siden. Vi spilte millenniumsutgaven av TP i kveld.

Ok, jeg tapte i kveld også, men det gjør ingen ting. Jeg klarte meg rimelig bra.

Det har vært en fin dag.

Nå er det kveld og tid for å følge Goethes gode råd.

.

Fine bilder har jeg sett på her i  kveld. Riesto er en meget dyktig fotograf, og mange av bildene hans er fra det vakre Varangerlandskapet som jeg er så glad i.

.

Et godt dikt:

BØNN FOR DRØMMEN

Jeg frykter den kalde,
altfor kloke tanken.
Den som borer så presist,
roper så høgt på sannhet -.

Jeg ber for Drømmen:
det gåteblå sløret
som skjuler sannhetens
arrete ansikt.

Ja, jeg ber for Drømmen!

La meg lenge få tro
at suset i skogen er noe mer
enn et fysisk fenomen:
Grenenes friksjon
mot stømmende luft -.

Hans Børli

.


En liten sang:

Dette er en helt alternativ julesang fra 70-tallet. (Hvis det i det hele tatt er en julesang…) Komponisten/vokalisten sier den er ment som en protest mot kommersialiseringen av jula og han påstår at han tror på julenissen. Tekstforfatteren sier det handler om å miste barndommens uskyld og illusjoner. Han vet kanskje best.

Men tolk selv.

Det er uansett en veldig kul sang!

.

,

Reasonable words?

Jeg har vært sammen med Ole Jakob i dag!

Og Ingrid og Trine.

,

Jeg liker onsdager.

Men jeg liker lørdager også.

Legg igjen en kommentar

