God morgen! Om en fin TV-serie, det danske språket og Piet Heins råd om hva man bør huske i livet.

I dag skal jeg tidlig på jobb og har stått tidlig opp for å ha god tid til morgenkaffen.

Jeg har tent et lys også.

Og pønsket ut dagens gode gjerning!

Dere får et gruk med på veien i dag også.

Fordi det er et godt gruk.

Og fordi det er på dansk.

,

Husk at glemme bagateller.

Husk at nemme hvad det gælder.

Husk at elske, mens du tør det.

Husk at leve, mens du gør det.

,

Jeg har aldri følt meg så dansk som da jeg oppdaget at de hadde dubbet den viduderlige adventsserien Jesus og Josefine!?!!

Heldigvis har min datter kjøpt DVD-en.

Er det danske spåket så vanskelig for nordmenn?

Bare hør hvor vakkert det er:

,

1 kommentar (+add yours?)

  1. sebolas
    Dec 05, 2011 @ 19:29:40

    Ah… er også pro dansk, men er mann nok til å innrømme at det kan være vrient til tider. Men det kan jo mange norske dialekter også være!

    Svar

Legg igjen en kommentar

