Julestri 2.

Tunga er i hus og skal kokes i kveld. Kalkunen ligger i fryseboksen.

Ole Jakob har bakt pepperkaker og støvsuget.

,

 

,

Kasperkaker er bestilt.

Dobbelt porsjon.

(Det har jeg lovet å fortelle om i et eget innlegg.)

,

Den nye engelen min er på plass.

Julekybba også.

,

 

,

Jultreet står på trappa.

Folk jeg gjerne vil være sammen med er invitert til lunsj andre juledag.

.

Var det noe mer da?

Tjah?

Det var den bokbunken min

Dere husker kanskje:

,

 

,

Men Ole Jakob er på saken.

Mens jeg var opptatt med å skrive om han i bloggen min i går hadde han helt på egenhånd funnet en løsning:

,

,

«Hvor kjører du dem hen?» Spurte jeg.

Litt nervøs.

Jeg er glad i bøkene mine.

«Til byggeplassen.» Svarte han.

Når man er to og et halvt og opptatt av tunge maskiner, har man greie på byggeplasser.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. olafhusby
    Dec 12, 2011 @ 10:41:11

    Så hyggelig dere har det. (Og så så jeg en kjenning ved siden av den store bunken av bøker).

    Svar

    • annebloggen
      Dec 12, 2011 @ 14:45:25

      Det er en veldig god bok! Jeg har hatt mye glede av den. Nå skal Ole Jakob få den til jul. Han er litt liten enda, men mammaen, som er godt i gang med studier i nordisk og synes språk er spennenede, blir nok også glad 🙂

      Ellers er julestri med barnebarn sterkt å anbefale!

      Svar

Legg igjen en kommentar

