Fin dag. Ok, stort sett fin dag.

Siden jeg var på mammografi for snart tre uker siden, har en plagsom Whatif surret rundt i tilværelsen min. Riktig irriterende har den vært.

Høylydt og klengete og umulig å jage bort for mer enn en dag om gangen.

Jeg er konstant bekymret, sånn er det.

Så da jeg fikk det hyggelige brevet i posten i dag om at alt var i orden og Whatifen var satt på bussen tilbake til der den kom fra  (flyene var innstilt), ble jeg svært så lettet og fikk masse energi.

Jeg er dame.

Jeg befant meg i byen der postboksen er.

Overskuddsenergien ble umiddelbart omsatt til shopping.

Jeg har skrevet før at shopping ikke er en aktivitet, men en tilstand. Men ettersom det snart er jul og jeg er på etterskudd med julegavene, ble det litt aktivitet også.

Og tunge bæreposer.

Jeg var altså i meget godt humør, trøtt etter for lite søvn i natt, hadde alt for mange alt for tunge poser og forferdelig dårlig tid  da jeg kom til taxisentralen. Sjåføren pekte på den svarte bilen. Jeg åpnet døra,

og knallet den rett inn i ansiktet sånn omtrent midt mellom øynene.

Blodet rant.

«Gikk det bra?» spurte sjåføren.

«Jeg vet ikke helt«, svarte jeg ærlig.

Det blødde!

Sånn går det når man ikke puster med magen.

.

Derfor har jeg satt meg godt til  rette i sofaen med en kopp kaffe og musikken min nå selv om jeg får dobbelt opp med hyggelig besøk i kveld og sikkert burde ha vasket og bakt.

Jeg tror de vil ha større glede av å besøke meg hvis jeg henger sånn nogenlunde sammen.

,

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Lammelåret
    Dec 12, 2011 @ 19:39:01

    Puh, så godt med riktig beskjed!

    Svar

  2. olafhusby
    Dec 13, 2011 @ 08:33:33

    Den følelsen har jeg observert på nært hold – og det gikk bra til slutt. Nå kan du kose deg i jula!

    Svar

Legg igjen en kommentar

