Tid for kveldskaffen. Om postverket, julegavehandling, pepperkaker og en vakker, liten by.

I dag har jeg fått de aller fleste julegavene i hus!

Nå skal de pakkes og sendes.

Det er også en hel jobb.

Den største jobben, i hvertfall rent mentalt, er å følge med på postens pakkesporing og være spent på hvor langt posten strekker sine fem dager (som de sier det normalt skal ta å få fram en pakke) denne gangen.

Dette pleier ikke å være en syte og klage-blogg.

Men sånn er det: Man leverer inn en pakke fredag morgen. Da regnes ikke fredag for det er den dagen pakken leveres. Lørdag og søndag regnes ikke. Da begynner vi å telle på mandag og fem dager skulle tilsi utlevering på fredag. Men så regnes ikke utleveringsdagen heller innenfor de fem dagene. Dermed går fredag, lørdag og søndag bort igjen og man burde forvente at pakken er framme mandag. Men det er den ikke. For man må regne med at et par dager ekstra må være innenfor normalen. Altså onsdag. Da har det etter min måte å telle dager på, gått tretten dager.

Dette er de gangene jeg har flaks.

Så er det de gangene det tar tre uker, eller halve innholdet er stjålet.

Ok, sorry postverket. Men jeg tuller ikke! Det er sånn. Ganske ofte i hvertfall.

Det haster derfor å få pakkene av gårde!

Men det blir ikke noe pakking akkurat nå.

Nå skal jeg roe ned litt.

Det har vært en begivenhetsrik dag.

Jeg har hatt en kjærkommen fridag og startet rolig.

Etter hvert ble det mindre rolig, men veldig koselig! Jeg har handlet julegaver og vært på kaffefé med Vemund, den unge gitaristen og hans søstre og Ingrid og guttene.

Julehandling med Ole Jakob er en ganske anderledes opplevelse enn julehandling uten Ole Jakob.

Han snakker mye.

«Mammamammmamamma? Bestemor??»

Og noen ganger går det helt i surr. På matbutikken gikk han rundt oss og seg selv: «Mamma? Mamma? MAMMA?»

Så stoppet han opp foran meg, så på meg og sa: «Er du mammaen min

Ellers har han balansert rundt om en enebærbusk og ønsket seg Fantoranger og traktorer og rosa luer til jul.

.

I ettermiddag har vi vært i Skallelv hos tante Mia og bakt pepperkaker. Det var veldig fint for en liten gutt! Ikke minst fordi tante Mia har traktor!

Bestemor sto over selve bakingen og slappet av med Alvin og Trine.

Ole Jakob var veldig våken da vi startet på tilbaketuren en god stund etter normal leggetid, men begge guttene sov godt i bilen hjem.

.

Ole Jakob og tante Mia baker.

Katten også.

 .

Disse fant jeg på You Tube i dag. Den første viser deler av den veien vi kjørte da vi kom fra Skallelv i dag. Den andre viser blant annet byen sett fra Øya.

Dere vet at jeg er glad i byen min.

Jeg synes dette var fine julekort!

,

Legg igjen en kommentar

