Heldige meg!

Ok, litt trøtt.

Klokka ble ett før pakkene var ferdige.

De pakkene som skal sendes.

Ikke alle de andre…

Litt stressa?

Bare bitte litt.

Jeg er opptatt i morgen kveld.

Og lørdag formiddag.

Og søndag.

,

Litt stressa.

Men egentlig mest heldig!

Jeg har en ung venn som gidder å spille spill med meg og venner som inviterer på pepperkakebakst. Jeg har famile å sende julegaver til og famile som skal få julegavene sine når jeg kommer til dem på julaften. Jeg har penger til julegaver og julemat. Jeg har en god jobb og gode kollegaer som jeg skal spise julelunsj med i dag. Jeg har musikken min og bøkene mine og atelieret mitt og bloggen min.

Og jeg er opptatt fordi jeg har fine, meningsfulle ting å holde på med og fine folk å være sammen med.

Dere skal få vite mer etter hvert.

Jeg har søren ikke lov til å klage på julestress!

Jeg er heldig fordi jeg har funnet noen svar.

For all del, jeg vet ikke hva som er meningen med livet (hvis jeg skulle snuble over svaret på det spørsmålet, lover jeg å informere dere).

Men jeg har funnet ut noe om prioriteringer.

Sånt som at folk er viktige,

venner er viktige

kjærlighet er viktig. (Selv om Johnny Depp ikke vil ha meg og jeg dermed foretrekker å forbli singel.)

En liten digresjon: Da jeg nevnte denne problemstillingen (problemstillingen med Johnny Depp) for en hyggelig dame jeg kjenner i dag, sa hun at hans manglende interesse kunne bunne i at han jo ikke har møtt meg. Det er godt poeng som jeg ikke hadde tenkt på…

Der var jeg kommet på viddene igjen.

Og jeg har det travelt, jeg skal på jobb!

Men det var ikke så komplisert: Jeg er heldig! Jeg vet det! Og jeg er takknemmelig!

,

.

Og så var det diktet og sangen vi ikke rakk i går:

Dette er et vakkert dikt om vennskap av en av mine favorittdiktere.

Det er langt mellom venner

Det er langt mellom venner.
Mellom venner står mange bekjentskaper
og mye snakk.
Venner ligger som små lysende stuer
langt borte i fjellmørket.
Du kan ikke ta feil av dem.

Kolbein Falkeid.

.

Og så har jeg funnet fram en liten julesang i dag også med en gammel drømmeprins som dessverre gikk tidlig bort. Han døde i en flyulykke i i 1985. Jeg husker veldig godt hans store hit «Garden Party» fra tidlig 70-tall. Det var en sånn sang som ikke helt ville innrømme at man elsket. Han hadde en vakker stemme og har nok hengt på veggen på mange jenterom.

Legg igjen en kommentar

