Kveld nå. Om julesanger, en lilla støvsuger, et par ødelagte briller og to sovende gutter.

I dag har vi vært i kirka og sunget jula inn sammen med byens korps og kor. Kirka var full og det var akkurat så fint som det pleier å være. Alvin var med for første gang og koste seg! Ole Jakob koste seg litt, lekte med bestemors støvletter, prøvde å krype under benkene, slo hodet litt, gråt litt, koste seg veldig i bestemors arm og sovnet.

På veien hjem ble han veldig våken. Han balanserte, danset og snurret seg de nesten to kilometerne hjem.

Og så fikset han bestemors nye støvsuger.

Før  han kledde av seg.

Han monterte sammen slangen og rørene og munnstykket og testet om den virket. Det gjorde den.

Og så har den lilla ledning!

.

Bestemor stresset litt.

Jada, jeg vet at jeg har sagt at jeg ikke skal stresse.

Men nå ble det stress allikevel.

Jeg prøvde å rydde kjøleskap, bysse Alvin, bake rundstykker, finne fram reint sengetøy og vaske opp samtidig.

Og så, på ett eller annet tidspunkt midt oppe i dette knakk brillene mine.

De er veldig gamle, og det var et sånt to par for 250 kroner-tilbud. Men de var brillene mine. Jeg likte dem og jeg kunne nesten se med dem.

Min typiske reaksjon på slike små kriser er å stresse meg voldsomt opp først for så å bli helt rasjonell igjen.

Min datter foreslo ducktape eller lynlim. Men denne gamle, billige innfatningen var hinsides repapasjon og jeg så for meg en jul uten å kunne se på TV.

Så jeg stresset meg voldsomt opp.

I to -tre (ok , kanskje fem) minutter,

helt til jeg kom på at jeg kanskje hadde et gammelt par liggende i en skuff.

Det hadde jeg.

De er ikke vakre, men jeg ser faktisk med dem!

Bedre enn med de andre!

Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe…

.

Nå sover begge guttene.

Mammaen strikker.

Alle skal sove her i natt.

Det er veldig, veldig fint!

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Ege Denne
    Dec 18, 2011 @ 20:55:45

    Anne, jeg syns du skal unne deg noen nye briller.. Og gjøre en ting om gangen.. 😉

    Svar

  2. annebloggen
    Dec 18, 2011 @ 21:01:19

    Det er nok på tide med nye briller. Det er bare det at det er sånne ting som tar irriterede lang tid. Og vi har bare en optiker i byen. Og han har ikke to par for 250 kroner for å si det sånn…

    Briller er en kjedelig ting å bruke penger på.

    I morgen skal jeg gjøre bare en ting om gangen.

    Jeg skal i hvertfall prøve 🙂

    Svar

  3. Ege Denne
    Dec 19, 2011 @ 01:37:00

    Finn ut hvilken styrke du har, så kanskje du kan bestille over nett eller noe sånt? 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

