God morgen! ?

Joda, det er en god morgen.

Jeg er bare ikke aldeles i form.

Jeg er forkjølet.

Goethe sa ikke noe om paracet og kaffe, men vi prøver.

Jeg må på jobb!

Og så må jeg til optikeren og bestemme meg for ny brilleinnfatning.

Jeg har prøvd en klassisk og diskret innfatning og en tøff og moderne en.

Men Ole Jakob har sagt at hvis jeg velger den svarte, så blir han livredd for meg. Nissen som kom i barnehagen hans hadde mørke briller, og han var skummel!

«Æ og min Lea hyyyyylte!» har han fortalt.

Mange ganger.

Jeg vil jo ikke at han skal hyyyyle når han ser meg. Så jeg kan nok ikke ta den svarte innfatningen.

.

En liten sang:

.

Diktet blir et Gruk i dag:

Kunsten er ikke
at få en idé.
Enhver kan med lethed
få to -.
Kunsten er den
mellem to eller fler
ganske almind’lige
hverdagsideer
at se hvilken en der er god.

Kumbel/Piet Hein

Legg igjen en kommentar

