Jula varer ikke helt til påske. Og om bursdagsgaver og briller.

I dag har jeg fri.

Det er den siste ordentlige fridagen i jula.

Nå er det bare en nesten vanlig helg igjen.

Men denne siste fridagen skal jeg utnytte!

Nå nyter jeg morgenkaffen min før jeg skal på bytur med Ole Jakob.

Mammaen hans har bursdag 1. januar og vi må kjøpe gaver! En gul traktor kanskje, eller en oppbevaringskurv? Egentlig ønsker hun seg et studium. Det er bare så vanskelig å pakke inn. Men hun skal få det også. Hun gjorde den veldig bra på forrige eksamen som stort sett handlet om syntaks og jeg er stolt! Jeg får visst egentlig ikke lov til å skrive om det, men jeg har ikke skrevet hvor bra!

Men aller først skal jeg til optikeren. Det blir spennende. Det er mange år siden sist. Det var en liten øyeåpner (bokstavelig talt) at jeg seg bedre med mine veldig gamle reservebriller enn med de jeg har gått med i fem år.

Kanskje jeg får et helt nytt syn på verden om noen dager!

Problemet blir å velge innfatning.

Jeg kan ikke risikere at Ole Jakob blir livredd, jeg trenger noe som tåler at man som støttekontakt, barnehageansatt og bestemor får mange klemmer. Og så vil jeg jo helst bli litt fin.

Rapport kommer.

Nå må jeg komme meg i sving.

.

Legg igjen en kommentar

