Tidlig våken! Om morgenkaffe, Goethe, bestemødre og flyreiser.

I går kveld prøvde jeg noe jeg ikke har prøvd på lenge.

Å legge meg før midnatt.

Det har hatt en viss effekt, for jeg føler meg ganske så våken og opplagt.

Og har tid til både å følge noen av Goethes anbefalinger og drikke kaffe før jeg må på jobb og dekke tidligvakta.

En kopp sterk og god kaffe!

,

Et godt dikt:

En liten hyllest til bestemødre fra en amerikaner som har skrevet mange gode og morsomme barnedikt av den typen som voksne ( ihvertfall sånne som meg) kan ha stor glede av.

Super Samson Simpson

I am Super Samson Simpson,
I’m superlatively strong,
I like to carry elephants,
I do it all day long,
I pick up half a dozen
and hoist them in the air,
it’s really somewhat simple,
for I have strength to spare.

My muscles are enormous,
they bulge from top to toe,
and when I carry elephants,
they ripple to and fro,
but I am not the strongest
in the Simpson family,
for when I carry elephants,
my grandma carries me.

Jack Prelutsky

.

En liten sang:

En hilsen til alle som skal ut og reise i dag. Enten det er til Singapore eller til Alta.

.

1 kommentar (+add yours?)

  1. Ege Denne
    Jan 06, 2012 @ 15:43:52

    Ja, det kan jeg tenke meg.. 🙂 Jeg skulle lagt meg tidligere jeg også, men… Det må være en periode eller noe sånt 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

