God morgen! Om jula som er over, husarbeid, bøker om magi, en planlagt bytur og et hyggelig besøk.

.

Det har snødd i hele natt og det er vakkert og hvitt ute.

Jeg har fremdeles jul i stua og med den nye julesnøen ute har jeg lyst til å skru tiden to uker tilbake.

Og finne tilbake til den trygge, rolige tilstanden av julefred som var like sterkt til stede denne jula som da jeg barn.

Men så er det altså det at tid kommer, eller går,

eller begge deler.

Og ikke kan snus eller stoppes.

Hvis ikke Hermine kan hjelpe meg med det?

Det er ikke rart at forfattere koser seg med magi. Hvis jeg noen gang skal skrive den boken min, skal det være magi i den.

Og drager !

Bare litt synd at den engelske dama har gjort akkurat det på et nivå som gjør det litt vanskelig for andre å tørre å prøve seg. Kanskje min kan bli en ganske liten bok? For ganske små barn?

.

Ok, dette innlegget skulle handle om husarbeid.

Og om min motvilje mot å rydde ut jula

.

Det er ikke jul lenger. Det er et år til neste gang.

Sånn er det.

Og i løpet av helga skal treet ut, gardinene skiftes, nisser og engler sendes på feriekoloni og avblomstrede svibler kastes.

Soverommet skal ryddes (det blir mitt lille fristed i neste uke når speiderne inntar huset mitt), og hele huset skal støvsuges.

.

Men først skal jeg drikke kaffe.

Og så skal Ole Jakob og jeg på kaffefé.

Og på lekebutikken

Og så kommer Trine til kaffe og spill.

.

Det trenger ikke være jul hele tiden.

Vanlige lørdager er ganske fine de også.


Legg igjen en kommentar

