Litt spent.

I morgen flytter de inn.

For en uke.

Denne gjengen:

Og noen til.

Ganske mange fler, hvis alle kommer:

Ripplemakeren, drømmefangerveversken, den unge gitaristen, gutten som baker verdens beste kaker, den langhårede trommeslageren, den politisk bevisste jenta som antakelig er rødere enn meg, den arbeidsomme unge mannen med ordenssans og tørr humor, han som deler min beundring for Shel Silverstein og han som sa til jenta som ikke helt fikk til å knyte dobbelt halvstikk: «Ja det er riktig, du skal bare snu det den andre veien«.

Roverlaget vårt.

For de som aldri har vært speidere: Roverlaget er de eldste speiderne. De som har begynt på videregående. Våre er mellom seksten og atten. Men jeg tror man kan forbli Rover så lenge man føler seg ung nok.

For de som ikke har fått med seg hvorfor de flytter inn: Les her. I mangel av et mer egnet lokale, inntar de altså mitt hus.

Ok, jeg er litt spent.

Men jeg gleder meg også.

Kjedelig kommer det ikke til å bli.

Jeg skal holde dere oppdatert!

.

Jeg har uansett en travel uke foran meg med møter hver kveld.

Det kommer ikke til å bli så mye tid til dette:

.

.

Derfor skal jeg nyte det litt ekstra i kveld.

En liten sang:

Ikke så liten, kanskje.

En klassiker!

En jeg tror ungdommene og jeg lett kan samles om.

.

.

Diktet vet jeg at minst en av speiderne liker:

Nobody

Nobody loves me,
Nobody cares,
Nobody picks me peaches and pears.
Nobody offers me candy and Cokes,
Nobody listen and laughs at my jokes.
Nobody helps when I get in a fight,
Nobody does all my homework at night.
Nobody misses me,
Nobody cries,
Nobody thinks I’m a wonderful guy.
So if you ask me who’s my best friend, in a whiz,
I’ll stand up and tell you that Nobody is.
But yesterday night I got quite a scare,
I woke up and Nobody just wasn’t there.
I called out and reached out for Nobody’s hand,
In the darkness where Nobody usually stands.
Then I poked through the house, in each cranny and nook,
But I found somebody each place that I looked.
I searched till I’m tired, and now with the dawn,
There’s no doubt about it—
Nobody’s gone!

Shel Silverstein

.

Bildet har en av dem tegnet:

.

Og så en kopp kaffe.

 

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Ege Denne
    jan 08, 2012 @ 22:01:13

    Oi, det blir litt av en uke kan jeg tenke meg 🙂 Og minner de om mine, så går det fint 😉

    Svar

    • annebloggen
      jan 08, 2012 @ 22:13:50

      Jeg tror det blir litt slitsomt og mest fint. De er en utrolig fin gjeng. Jeg tror jeg kommer til å være mye mer tålmodig med dem enn jeg var med mine egne…

      Svar

Legg igjen en kommentar

