Ungdommen nå til dags…

… har ikke hørt om Neil Young!!

(Sorry, Leila har.)

Jeg har en jobb å gjøre.

Men ellers har de ok musikksmak. De har det.

En av de få husreglene mine har vært at det ikke er lov til å spille dårlig musikk mens jeg er hjemme og i kveld har jeg fått Deep Purple til oppvasken og Johnny Cash framført av den unge gitaristen til ettermiddagskaffen.

Det var ikke dårlig musikk.

Ungdommen nå til dags har altså et forhold til Johnny Cash, men ikke til Neil Young.

Sånn er det.

Nå spiller de dataspill og jeg får spille min musikk.

Jeg har til og med funnet en ledig stol 🙂

.

I ettermiddag har jeg vært på juletrefest med Ole Jakob. Vi har gått rundt om enebærbusk, spist masse kake og kost oss veldig. Det aller beste var at nissen ikke hadde tid til å komme inn. Han hadde satt sekken med godteposer på trappa og en av mammaene delte ut.

Det er en mye bedre ordning synes Ole Jakob.

Nisser er fremdeles litt skumle.

På juletrefest møtte jeg en hyggelig journalist fra lokalavisen og i morgen kommer han kanskje på besøk til det som nå bærer navnet «Annehuset«.

«Æ e i Annehuset», svarer ungdommene når de tar telefonen og en eller annen i det andre enden antakelig spør «Nåh, kor du e?»

.

 

Stemningsrapport fra Annehuset.

Speidernes egen stemningsrapport:

http://kollektivuke.blogg.no/


Legg igjen en kommentar

