Forsmak på morgendagen.

I kveld ble det plutselig helt tomt i huset.

Helt!

Det var plass til meg i sofaen og jeg kunne spille min egen musikk så høyt jeg ville.

Det var litt fint, jeg innrømmer det, men det ble enda hyggeligere når fire fine speidere kom tilbake med is.

Selv om de ikke deler.

De spiser is sånn som folk gjør i amerikanske TV-serier når de har kjærlighetsssorg.

Rett fra boksen.

.

I dag har jeg hentet Ole Jakob i barnehagen. Det er også hyggelig.

Han blir så glad!

I dag hadde han tegnet en stor, fin tegning av et monster til mamma. Og så bar han med seg en stor isklump hjem.

Den var til pappa.

Den var litt tung, så jeg måtte hjelpe til.

Da vi nærmest oss huset sa Ole Jakob blidt: «Å, det blir godt å komme inn.»

Når man har vært ute og lekt hele ettermiddagen og fått røde eplekinn , er det godt å komme inn…

…og hjem.

Hjem til mamma og pappa og lillebror og lekene sine.

.

Ungdommene mine gleder seg nok til å komme hjem de også.

Til foreldre og egne ting og egne rom.

Til og med til småsøsknene sine, selv om ikke alle helt vil innrømme det.

.

Jeg gleder meg også litt til å få hjemmet mitt tilbake.

Men det har vært en fin uke.

Som sagt:

Speidere er helt ok!

.

 

 



Legg igjen en kommentar

