And then there were none.

I kveld er det stille og rolig i Annehuset.

Det ligger en madrass i stua og en madrass og ei dyne med Mummimotiv i gangen, et sett hodetelefoner under salongbordet, ei blå jakke i sofaen og et soveposetrekk i en stol.

På kjøkkenet står den en eske med tomgods og en med rester av innkjøpt mat.

.

Ellers er huset mitt igjen.

Klokka syv hadde jeg rigget meg godt til i sofaen med musikken min, Rolf Hansens kryssord og ei god bok.

Jeg gledet meg til en lang og rolig kveld.

Og så sovnet jeg.

Nå blir det en kort og rolig kveld i stedet.

Jeg har kokt kaffe og det har skjedd et mord i Midsomer.

Så det kan bli en fin kveld likevel.

.

Et godt dikt:

Picture Puzzle Piece
.
One picture puzzle piece
Lyin’ on the sidewalk,
One picture puzzle piece
Soakin’ in the rain.
It might be a button of blue
On the coat of the woman
Who lived in a shoe.
It might be a magical bean,
Or a fold in the red
Velvet robe of a queen.
It might be the one little bite
Of the apple her stepmother
Gave to Snow White.
It might be the veil of a bride
Or a bottle with some evil genie inside.
It might be a small tuft of hair
On the big bouncy belly
Of Bobo the Bear.
It might be a bit of the cloak
Of the Witch of the West
As she melted to smoke.
It might be a shadowy trace
Of a tear that runs down an angel’s face.
Nothing has more possibilities
Than one old wet picture puzzle piece.
Shel Silverstein
.
En liten sang:
(fordi den unge gitaristen har flyttet ut og jeg ikke får noe live gitarmusikk i kveld, tar vi denne.)
.

1 kommentar (+add yours?)

  1. Ege Denne
    Jan 14, 2012 @ 23:10:54

    God natt til deg 🙂 Her blir det våkenatt før avskjed…

    Svar

Legg igjen en kommentar

