Om lys og mørke.

Jeg har fått lys i lampa mi!

Det skal ikke så mye mer til for å gjøre meg glad.

Jeg kom hjem etter en lang arbeidsdag for en liten stund siden til lys i en pen kuppel i gangen der det i morges hang en gammel taklampe og slang, og ledning og bryter koblet til denne:

.

.

Nå må jeg innrømme at det neppe har vært mangel på lys som har gjort at jeg sjelden vinner i Geni, men det blir definitivt enda hyggeligere å spille nå.

Tusen takk Ivar!

Det er bare det at en bivirkning er at støvet også er blitt mere synlig.

Heldigvis har jeg noen av disse moderne støvmoppene. Det er lettere å være husmor nå til dags enn da jeg var barn.

.

I morges var jeg ganske innesnødd. Det er vinter i Vadsø. Det er hvitt og vakkert og lyset er i ferd med å vende tilbake. I løpet av uka får vi se sola hvis vi er heldige. Det er så utrolig vakkert her på denne tiden av året og det er deilig med litt lys midt på dagen.

Men jeg synes det er deilig at det blir tidlig mørkt om ettermiddagen også. Det gir en stille ro. I alle de årene jeg har bodd i Finnmark har jeg likt mørketida bedre enn midnattsola. Jeg blir av en eller annen grunn lysere og varmere i sjela i mørketida.

Og nå som jeg endelig har fått lys i den fine lampa mi, må den bare vare.

Kanskje jeg kan prøve meg på mørketidshaikuer?

I morgen skal jeg prøve.

Ikke i kveld.

Det har vært en lang dag.

Legg igjen en kommentar

