Et kort innlegg om å være helt sur, vinterkulde, bøker og hule hus.

,

Etter middag i dag hadde Ole Jakob bedt pappa om å ringe for å spørre om bestemor ville komme på besøk i hans hus en liiiten stund.

Det ville bestemor. Og vi har hatt en hyggelig kveld med kos og prat og høytlesning. Han hadde bare ikke så lyst til å legge seg. Da mamma måtte si med litt bestemt stemme at han måtte gå for å gjøre seg klar, la han armene i kors og sa: « Æ e helt sur!»

Han ble heldigvis fort helt blid igjen og bestemor fikk lese god natt- historie om Byggmester Bob.

En enkel, liten historie om å bli litt bråkjekk, gjøre dumme valg, bli tilgitt og få starte på nytt.

En historie med lykkelig slutt.

En fin historie å sovne til.

Det er kaldt i Vadsø i kveld.

Altfor kaldt.

Jeg liker ikke kulde. Og spesielt ikke den kombinasjonen av kulde og vind som yr.no antyder for i morgen.

«Det er godt husene er hule» pleide min mor å si.

Jeg har fyrt opp i ovnen.

Nå skal jeg koke meg kaffe og finne fram en god bok.

En jeg har lest før.

En med lykkelig slutt.

Legg igjen en kommentar

