Et godt dikt og en liten sang. Og om å (prøve å) se den positive siden av saken.

Jeg skulle finne et godt dikt, og hadde tenkt å finne et som handlet om vinter og mørketid og nymåne og fyr i peisen og varme følelser og sånne ting.

Men så skulle jeg altså ta meg en varm dusj.

Og på badet har jeg et ganske stort speil.

Jeg pleier å unngå det det litt til hårproduktene og rougen og mascaraen er på plass.

Men nå skulle jeg jo bare krype i pysjen og finne sofaen…

I speilet så jeg meg.

Jeg har grå ettervekst, tørr vinterhud, noen ekstra kilo her og der, tykke legger, høy vrist, rynker og et mystisk, tørt utslett på beina.

Men nesa mi…

Den er helt ok.

Ikke fotomodell-ok.

Men ok.

Og på rett plass.

Derfor får dere dette diktet i stedet:

.

Be glad your nose is on your face

Be glad your nose is on your face,
not pasted on some other place,
for if it were where it is not,
you might dislike your nose a lot.

Imagine if your precious nose
were sandwiched in between your toes,
that clearly would not be a treat,
for you’d be forced to smell your feet.

Your nose would be a source of dread
were it attached atop your head,
it soon would drive you to despair,
forever tickled by your hair.

Within your ear, your nose would be
an absolute catastrophe,
for when you were obliged to sneeze,
your brain would rattle from the breeze.

Your nose, instead, through thick and thin,
remains between your eyes and chin,
not pasted on some other place–
be glad your nose is on your face!

Jack Prelutsky

.

Og mens vi er i det muntre hjørnet og nå i disse MGP-tider, kan det passe med denne.

Jeg har prøvd å si det: Jada, jeg vil gjerne være din runaway-bride.

Bare du øver på fotarbeidet før brudevalsen.

,

1 kommentar (+add yours?)

  1. Ege Denne
    jan 25, 2012 @ 22:46:34

    Ok, da er jo alt ok 🙂 Jeg har det med å studere speilet selv… Og visse dager unngår jeg det….

    Svar

Legg igjen en kommentar

