Kald kveld. Varme folk. Varmt hus.

Onsdagskvelder er speiderkvelder.

Det er helt ok. (Som dere vet.)

På torsdagskveldene er jeg sammen med damen jeg er støttekontakt for.

Det er også helt ok.

Jeg var frossen inn til beinet da jeg kom inn døra.

Det varte ikke lenge.

Og så, rett før jeg skulle dra, kom den varme damens varme mor innom for å kjøre meg hjem.

Hun bor i den andre enden av byen.

.

Det var varmt og godt å komme hjem også.

Da kulda satte inn for alvor, strevde jeg virkelig med å få varme i huset. Jeg brukte det jeg hadde av elektrisk fyring og vedovnen sto nærmest og hoppet. Men gradestokken stoppet på seksten grader og min datter måtte bli sittende med kåpe og lue på da hun kom på besøk en kveld for å hjelpe meg med noe. Jeg hadde heldigvis bakt kake. Ellers er jeg redd hun hadde gått.

Jeg vurderte innkjøp av flere ovner.

Men så var det at jeg har hatt besøk og det har sovet noen i alle rom. I ett av rommene har vinduet sikkert stått på gløtt, og så hadde det blåst opp og sto nesten vidåpent mens det var ti kuldegrader og liten kuling ute. Da hjelper det ikke hvor hardt ovnene mine jobber.

Nå er det varmt.

Og huset er hult.

.

I morgen er det meldt storm.

Men vi står han av!

.

,

Legg igjen en kommentar

