På denne kalde og mørke lørdagen…

… føler jeg meg ikke kald i det hele tatt.

Det har vært en fin dag.

Og allerede en ganske lang og innholdsrik dag.

Jeg ble vekket klokka seks av en liten skatt som ropte: «Bestemooooor, æ må på dooooo!»

Han spiste mange druer og bringebær i går.

Ole Jakob er stor gutt og kan gå på do selv, det er ikke det. Men bestemor må informeres sånn at hun kan hjelpe til litt.

Etterpå hadde han ikke så lyst til å legge seg igjen. Så vi fyrte opp i ovnen og bestemor kokte morgenkaffe.

Nå har jeg vært i byen og spist lunsj med den unge familen og en fantastisk ung dame som jeg har kjent fra hun var lita. En Hadelending som har forvillet seg til Tromsø på grunn av studier og har kommet på helgebesøk til min datter. Det var et svært hyggelig gjensyn!

Og så måtte jeg innom Det Hvite Hus.

«Vi har en krakk i bilen som vi snakket om at du sikkert ville ha«, sa Per.

De kjenner meg.

Krakken var slitt og grønn og stygg og svært sjarmerende. Den skal få et fint, nytt setetrekk og så skal den få plass i gangen. Dere skal få se når jeg får den hjem.

Nå er jeg alene i huset.

Det er også godt.

Det brenner fremdeles i ovnen og jeg har tent et lys også.

Rolf Hansens kryssord venter på meg,

kaffen har holdt seg varm på kanna fra i morges og Genesis synger «Land Of Confusion».

Jeg tar med den optimistiske delen av teksten:

Now this is the world we live in
And these are the hands we’re given
Use them and let’s start trying
To make it a place worth fighting for
This is the world we live in.

Mike Rutherford

.

Ikke det minste kald er jeg!

.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. kaiaheia
    jan 29, 2012 @ 09:19:23

    Så hyggelig at det kom ei dame fra Hadeland! Jeg skulle gjerne vært med dere på cafè.
    Ha en flott søndag der nord!!!

    Svar

  2. annebloggen
    jan 29, 2012 @ 09:23:55

    Hun er en usedvanlig flott jente! Men det har hun jo alltid vært 🙂 Skal treffe dem litt seinere i dag også. Men du vet jo veien til Vadsø du også ! Jeg har klart å overbevise Ole om å komme til bursdagen min

    Svar

Legg igjen en kommentar

