Søndag formiddag. Tid for kaffe!

.

I kveld skal speiderne ha hovedansvar for gudstjenesten i kirka vår.

Alle har sine oppgaver.

Jeg har mine.

Og jeg er ikke helt ajour.

For jeg har brukt en sto del av morgenen til å kjempe med Rolf Hansens kryssord fra sist lørdag. Jeg liker ikke å begynne på en ny før den forrige er i hvertfall nesten ferdig. Og denne har vært (er) vanskelig! Jeg jeg har fremdeles ikke klart å finne ut om pubgjest skal bli øltønneinholdskonsument eller om steinbrudd er pukktilvirkningsanlegg.

Jeg er ganske nær ved å hive hele Magasinet i ovnen. Der ville elendighetsskildrere (Victor Hugo), fleskeklannere (som jeg har fortalt om før) og jivemestringsarenaer (dansegulv) blitt tilintetgjort i løpet av sekunder. Det er femdeles sytten kuldegradet ute og derfor veldig mange varmegrader inne i ovnen min.

Men så gjør jeg jo ikke sånt.

Jeg puster med magen og prøver en annen kryssordbok for å finne fjell på syv bokstaver og by på fem.

Og nå har jeg satt pizzadeig (til kirkekafé til inntekt for globalaksjonen) og funnet fram tekster til powerpoint og oppskrift på nattverdsbrød.

Jeg må være klar til klokka to, for da venter min ludovenninne på meg.

.

Nå skal jeg ha kaffe!

.

Legg igjen en kommentar

