Om stress, makulering og snø.

Jeg har fått meg et nytt leketøy på jobb.

En makuleringsmaskin!

Når man er litt stressa hjelper det å rydde.

Og makulere!

Makulering er faktisk en svært avstressende aktivitet.

I dag har jeg makulert.

Mye!

For tre år siden hadde vi innbrudd i barnehagen og absolutt alt som fantes av papirer på kontoret mitt lå strødd utover gulvet. Jeg brukte mye tid på å rydde det mest nødvendige og kom etter hvert til et punkt der jeg måtte gi opp og stable sammen resten usortert. Siden har jeg aldri kommet helt helt ajour.

Men i dag har jeg altså sortert og makulert over en lav sko.

Gulroten er en fin, ny kontorpult som står og venter på å få plass på kontoret mitt. Den kommer til å gjøre arbeidsdagene mine lettere og skuldrene lavere.

.

Ungene hørte den iltre lyden av ødeleggelse og kom innom arbeidsrommet etter tur. De så meg med forundring og fascinasjon.

De lurte nok på hva som gikk av sjæfen som ikke satt pent og ordentlig foran pc-en, men brukte arbeidsdagen til å gjøre om stabler av papirer til noe luftig og hvitt som de hadde lyst til å leke med.

Men ikke fikk lov til å leke med.

Jeg hadde lyst til å la dem få lov.

En søppelsekk full av makuleringsstrimler må være en veldig morsom ting å leke med. Man kunne kastet strimlene rundt seg, rullet seg i dem, gravd seg ned i dem…

Jeg er bare redd for at mine kollegaer ikke helt ville ha forstått.

Jeg måtte nok ihvertfall ha ryddet opp selv. Og jeg ser ikke helt for meg hvor mye kaos det kunne ha blitt.

Ganske mye tror jeg.

Det må nok bli en dag vi alle har har litt ekstra overskudd.

Og i dag var det uansett ikke så aktuelt. For etter en uke med sprengkulde og inneliv, kunne kunne ungene leke ute i nysnø i dag.

De kunne kaste den rundt seg, rulle seg i den, grave seg ned i den…

,

Legg igjen en kommentar

