Ambisjoner!

Det var det jeg skulle skrive om da bloggen plutselig var ute av drift.

Jeg vet ikke om det var masemailene til mine helter i supportteamet som gjorde utslaget, men uansett virker det i hvertfall igjen nå.

Jeg hater når teknikken svikter.

Da er jeg hjelpeløs.

Det meste annet fikser jeg hvis jeg blir frustrert nok eller sint nok eller ivrig nok.

Men når nettet ligger nede eller det ikke går an å skrive i bloggen kommer jeg til kort.

Da kan man ikke gjøre annet enn å skrive (sikkert irriterende) masemailer til support. Eller ringe Varanger Kraft.

Bare for å få vite at man (Trine eller jeg) har vært borti en knapp og de er helt uskyldige.

.

Ok, dette skulle handle om ambisjoner.

Ikke om teknologi.

Der har jeg ingen ambisjoner.

Dette skulle handle om håndarbeid.

Jeg liker å kalle meg kreativ, og det er jeg nok. Men noe håndarbeidsmenneske er jeg ikke. Ikke når det gjelder sånne skikkelige ting som å strikke gensere og selbuvotter og ullbukser til barnebarna.

Jeg kan strikke. Jeg strikket gensere til ungene da de var små, og gensere til alle de hjemmesydde dukkene mine. Fine små gensere i fanamønster. De er til og med pent strikket og pent montert.

Bare se:

.

,

Saken er at jeg ikke liker å strikke.

Jeg går lei på halvveien.

Men hekling har jeg sans for.

Da jeg var ung heklet jeg mange fine, runde duker og brikker i tynt bomullsgarn. Det var morsomt fordi hver omgang var anderledes enn den forrige. Jeg hadde små heklede brikker over alt i stua og på soverommet, og jeg hadde alltid fine, hjemmelagede julegaver til slektninger og venninner.

Men så gikk hekledukene av moten.

Jeg vet at min mor fikk noen av dem og antakelig fremdeles har dem.

Men resten?

Jeg har antakelig kastet dem hvis de ikke ligger på loftet et sted.

Det ergrer meg.

.

Jeg begynte å sy lappeteknikk i stedet.

Det var også morsomt. Enda morsommere enn hekling. Og da lappeteknikk gikk av moten gav jeg ikke bort noe som helst, men lot teppene bli hengende på veggen. Jeg har tenkt litt på hvorfor, og tror jeg vet svaret. Da lappeteknikk gikk av moten var jeg blitt voksen nok til å ikke bry meg så mye om hva andre måtte mene at jeg burde (eller ikke burde) ha på veggene mine.

.

Nå har jeg snakket meg fullstendig bort.

Det er alderen…

Jeg har ambisjoner!

Ikke store ambisjoner.

Men jeg har kjøpt garn til en retro heklelue til lille Alvin. Jeg begynner med han fordi han er minst og hvis det blir suksess blir det lue til de tre andre også.

Vi får se.

Jeg skal holde dere oppdatert!

.

Legg igjen en kommentar

