Noen ganger leker livet. Stille kveld etter en fin dag. Og om barnebarn, vinrøde kopper, stygge krakker og pukktilvirkningsanlegg.

,

I dag var jeg på lørdagsbytur uten Ole Jakob.

Det var ikke like hyggelig.

Men jeg fikk gjort det jeg skulle.

Dagens kupp på Det Hvite Hus ble et vinrødt Sødahl-servise med kaffekopper, tekopper en frodig mugge og mange andre deler. Det var sånt som jeg drømte om, men ikke hadde råd til å kjøpe på 80-tallet. Nå kostet alt sammen 150 kroner. Jeg fikk hentet hjem den stygge grønne krakken fra samme sted og det store bildet mitt fra atelieret. Det skal få henge på kontoret til jeg finner en god plass til det her hjemme.

Og så var det kryssordløsningen, da.

Det viste seg å å være småting som hadde stoppet meg fra å bli ferdig. Både øltønneinnholdskonsument og pukktilvirkningsanlegget var riktig !

Det kommer bilde nederst i innlegget.

Av koppene og krakken og bildet, altså.

Ikke pukktilvirkningsanlegget.

Nå har jeg hatt guttene mine og mammaen på middagsbesøk. Ole Jakob hadde ikke lyst på middag, han hadde jo nettopp spist båstekte pølser på fjellet med mamma. Men hadde hadde veldig lyst på veldig mye fruktsalat med krem og vaniljekesam.

Han forsynte seg selv mange ganger.

«Koser du deg?» spurte jeg. For det er fint å se på når han koser seg, enten det er med mat eller leker eller en bok.

Han hadde ikke helt helt tid til å svare. Han hadde munnen full av frukt. Men da han forsynte seg for syvende gang kom det lykkelig: «Æ elsker krem!»

.

Nå er det stille i huset.

Jeg skal kose meg med kryssord og kaffe.

Og -som sagt- kanskje litt Grand Prix.

,

Noen ganger leker livet. Mitt selvmalte bilde og utbyttet fra dagens bytur. Krakken skal få sete av voksduk og ellers bare skrubbes litt.

Legg igjen en kommentar

