Fest på en tirsdag?

«På en tirsdag?» Spurte jeg da det tikket inn en mail for et par uker siden om fest i atelieret den fjortende.

Jada, det går helt fint an å ha atlierfest på en tirsdag.

Menyen i kveld var serranoskinke med tomater og fetaost, lammekjøttboller med hummus og haydari, salat med kylling, kikerter, linser, bønner, granateple og ruccola, asparges med skinke, ostespyd med melon, brie, druer og kjeks, sjokolade, vin og kaffe.

På en tirsdag.

Det gikk helt fint an.

Klokka elleve var alle trygt hjemme i egne hus.

Det er ikke utagerende festing vi damene bedriver når vi  møtes.

Men det er mange gode samtaler.

I kveld har vi snakket om barndomsminner.

Om vaflete badehetter med blomster på,

om sykkelnett,

og om å fryse fast tunga på dørhåndtaket.

.

Vi har snakket om reiser også. Noen skal til Spania, noen til Maldivene, noen til Saariselkä og noen (meg) ingen steder.

Ikke med det første i hvertfall.

.

Noen hadde malt fantastiske bilder siden sist jeg var oppom.( Et av dem har jeg lyst på. Jeg må høre om det er til salgs). Og noen hadde -i likhet med meg- vært litt for opptatt med andre ting.

Men neste tirsdag skal jeg male!

Det blir fint å komme i gang igjen.

,

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Ege Denne
    Feb 14, 2012 @ 22:38:32

    Høres ut som en perfekt fest 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

