Musikk.

.

Musikk er rare greier.

Veldig mange mennesker liker musikk, nyter musikk og påvirkes av musikk. Og av en eller annen grunn ser det ut til at verden til en hver tid er forsynt med komponister og musikere nok til å tilfredsstille oss andre.

Jeg er ganske avhengig av musikk.

Men musikk jeg ikke liker kan drive meg til vanvidd. Det er ikke sjelden at jeg må forlate butikker eller kafeer fordi jeg føler at hodet mitt kommer til å eksplodere av den musikken noen andre har valgt ut og tydeligvis liker like godt som jeg liker min musikk. Jeg er en rimelig avbalansert person. Men noe musikk kan faktisk gjøre meg lettere aggressiv.

Min musikk er ganske variert. Jeg liker klassisk musikk, rock,viser og jazz. Heftig musikk og rolig musikk. Gitar, saksofon, kirkeorgel, piano og fiolin.

Og vakre sangstemmer. Som Jussi Bjørlings, eller Sissel Kyrkjebøs. Og sangstemmer som ikke er vakre, som Bob Dylans.

Jeg liker store orkesteverk og stillferdige sanger.

Jeg liker å høre musikk fra spotifyen min til hverdags (fordi hverdager blir mindre hverdagslige med musikk), jeg liker å gå på kirkekonserter, jeg liker når musikk forsterker filmopplevelser og jeg liker når den unge gitaristen ikke klarer å la den gamle gitaren min stå mellom omgangene når vi spiller Geni.

Jeg aner ikke hva det er som gjør at noe musikk treffer meg i hjertet.

,

Noe musikk kan jeg høre om og om igjen uten å bli lei.

Noe musikk vekker minner og følelser og stemninger.

Noe musikk får tærne til å krølle seg.

,

Denne gamle sangen gjør meg bare litt myk om hjertet.

Legg igjen en kommentar

