Nesten frisk som en fisk og klar for en ny arbeidsuke. Om unger og postkasser.

I dag er jeg klar for en ny arbeidsuke.

Den forrige ble ikke så effektiv. Jeg hadde feriedag på mandag, hanglet meg gjennom tirsdag og onsdag og kapitulerte for influensaen på torsdag.

Det er en lys og vakker morgen.

Jeg rekker en kopp kaffe før jeg skal dra.

Og på kontoret står den nye pulten min og venter på meg. Den som gir meg mulighet til å jobbe på pc-en med skuldrene nede.

Men det beste med å komme på jobb etter å ha vært borte, er at ungene møter deg som om de ikke skulle ha sett deg på et år!

Aaaaannneeee!

.

Det som ikke er så bra, er at det sannsynligvis ligger hundre ubesvarte mailer og venter i postkassa. Noe er reklame for komposteringsmaskiner og eventyrbøker og massasjestoler og fargeblyanter og ved som kjøres ut i osloområdet. Noe er tilbud om spennende kurs i Oslo eller Trondheim eller Tallin eller andre steder vi ikke kan reise til.

Noe er meldinger om at jeg har vunnet ti millioner.

Dollar.

Minst!

Bare jeg setter inn et lite depositum.

En gang kom den en slik mail fra «Det norske kvalitetslotteriet«. Det var litt morsomt.

Når man får slettet de syttini uviktige mailene kan man hente seg en kopp kaffe og begynne å svare på de tjueen viktige.

Og så er arbeidet i gang!

Jeg er ikke så ofte borte fra jobb…

.

Bare en liten kopp kaffe til nå, så er jeg klar.

,

Legg igjen en kommentar

