Takk, Davy Jones.

Davy Jones døde i dag.

Han ble 66 år gammel.

Davy Jones var en del av min barndom som artist og kulturfenomen. En del av sekstitallets ånd.

Og nå sitter jeg her med en klump i halsen.

.

For dere som er for unge til å huske:

TV-serien om bandet The Monkees var en lett, underholdende serie om et band. Eller en popgruppe som det het den gangen. Så vidt jeg husker ble de samlet for å spille inn serien og ble et band gjennom den. Det første boybandet selv om vi ikke brukte den betegnelsen da.

Guttene var søte og kule og musikken var fin.

Veldig fin faktisk.

Sanger som Daydream Believer, I´m a Believer og Last Train to Clarksville står seg helt fint. The Monkees var i stor grad med på å bidra til min glede ved musikk.

Jeg tror serien ble sendt på lørdager. Jeg forbinder den i hvertfall med familehygge rundt salongbordet med solo og moccabønner på bordet.

Og marmorkake!

Dette var før musikkvideoenes tid og det var urolig stas at noen hadde laget en slik serie.

Beatlesfilmene kom omtrent på den samme tiden. Dem måtte vi på kino for å se. Det var også stas.

.

Men guttene i the Monkees som kom hjem i stua til oss, kom på en måte nærmere. Det var nesten så man kunne by dem på et stykke av marmorkaka.

.

Hvil i fred Davy.

Og takk!

.

Legg igjen en kommentar

