Virkelighetsflukt?

Det finnes mange mennsker som ikke leser bøker.

Og jeg kjenner minst en person som leser mange bøker, men aldri romaner.

Han synes det er totalt unyttig.

Det er åpenbart fullt mulig å leve aldeles fine og fullverdige liv uten romaner.

Det hadde bare ikke fungert for meg.

Jeg er så utrolig takknemmelig for at det finnes mennesker som skriver bøker, komponerer og framfører musikk, lager filmer…

Jeg klarer ikke å forestille meg hvordan livet skulle ha vært ellers.

.

Nyttig?

Tjah?

Jeg vet ikke. Jeg har aldri prøvd å klare meg uten.

Jeg ser for meg at jeg ville ha blitt gradvis gråere og flatere og mer gjennomsiktig

og endt  som en skygge.

,

.

.

Legg igjen en kommentar

