Hjernen min…

… er helt ok.

Til sitt bruk.

Og så har den sine klare svakheter.

Jeg vet ikke om det er fordi jeg har jobbet i barnehage i alle år, men dette var ikke vanskelig for meg. Jeg fikk full pott på første forsøk uten å anstrenge meg i det hele tatt.

Denne klarer jeg også bra. Bra nok til stort sett å nå dagens topp ti-liste.

Og så skjønner jeg at Rolf Hansen mener strømforsyningsendepunkt når han skriver pære og tillatelsesutstederutstyr når han skriver stempel.

Når jeg holder på med sånne ting føler jeg meg helt alminnelig begavet.

.

Når det gjelder tall derimot…

Jeg har ikke peiling på mitt eget telefonummer og koden til bankkortet husker jeg fordi den er koblet til en håndbevegelse.

På skolen var jeg en kløpper i geometri.

Men hvis noen begynner å snakke til meg om hvor gammel en mann er hvis han er dobbelt så gammel som  hans hest var i forfjor eller noe sånt, blir hjernen min til grøt.

Sånn er det.

.

Det er bra vi er forskjellige.

.

When you are a Bear of Very Little Brain, and Think of Things, you find sometimes that a Thing which seemed very Thingish inside you is quite different when it gets out into the open and has other people looking at it.

Winnie the Pooh. A.A. Milne. Fra The House At Pooh Corner.

,


2 kommentarer (+add yours?)

  1. ems
    mar 13, 2012 @ 18:16:21

    Så Sant så sant, bra vi er forskjellige og så måtte jeg jo bare prøve de testene jeg også… bare for artig. Ha en flott kveld:-)

    Svar

  2. annebloggen
    mar 13, 2012 @ 19:29:18

    Det er morsomt å bryne hjernen litt 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

