Onsdager…

… er helt ok.

I dag fikk jeg det spørsmålet igjen: «Blir du ikke lei av å jobbe med de speiderne?»

Nei, jeg blir ikke lei av å jobbe med de speiderne.

De speiderne er helt ok.

Helt ok!

Sånn er det.

.

Men onsdager kan bli litt lange dager, det kan de.

Denne onsdagen har vært ganske begivenhetsrik på mange områder og nå var det veldig godt å finne sofaen og musikken

og roen.

.

Livet går ikke alltid på skinner.

Egentlig går det ganske sjelden på skinner.

.

I dag har jeg vært bekymret for to mennesker som jeg bryr meg om.

Det er det vanskeligste.

Disse tingene som ligger utenfor ens kontroll.

.

Å ha for mye å gjøre eller vondt ryggen eller så mye himmelsk korrekturlakk i innkjørselen at jeg må vasse til lårene for å komme meg ut på veien kan jeg leve helt fint med.

Men ikke at den lille skatten min har vondt og er lei seg, eller at en god venn har en bekymring som jeg ikke kan hjelpe til med.

.

Nå har jeg fått gode rapporter fra begge hold.

.

Jeg er litt sliten.

Men samstemt.

.

“Have you been to The Land of Happy,
Where everyone’s happy all day,
Where they joke and they sing
Of the happiest things,
And everything’s jolly and gay?
There’s no one unhappy in Happy, There’s laughter and smiles galore.
I have been to The Land of Happy –
What a bore!”

Shel Silverstein

.


Legg igjen en kommentar

