Tusen takk! Om musikk og poesi og eventyr og kryssord og venner og barnebarn. Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen.

.

Joda, jeg vet at jeg har skrevet om  alt dette her før.

Men det gjør ingen ting.

Det er min blogg.

.

Det er så mange som fortjener takk.

,

Noen mennesker bruker livet sitt til å skape musikk og poesi og eventyr.

Og kryssord. La oss ikke glemme kryssord.

.

Jeg tror kanskje at noen av dem tenker at de gjør det for seg selv.

Og det kan selvfølgelig godt hende.

Men jeg tenker ofte på  om disse menneskene forstår?

Virkelig forstår hvilken forskjell de gjør for oss andre?

.

For sånne som meg som ikke kan dikte eller spille eller komponere eller synge eller skrive?

Men som kan sitte i sofaen en fredagskveld og nyte en lavmælt, gammel barnebok og et langt fra like lavmælt gammelt rockeband mens jeg gleder meg til å ta fatt på resten av forrige lørdags kryssord…

…og føle at livet er rikt!

.

Og så har jeg venner som holder ut med meg.

Og to barn som til sammen har gitt meg fire vidunderlige barnebarn.

.

Tusen takk!

Kort og godt.

.

You can’t help respecting anybody who can spell TUESDAY, even if he doesn’t spell it right; but spelling isn’t everything. There are days when spelling Tuesday simply doesn’t count.

A.A. Milne.  (Fra The House at Pooh Corner.)

.

Legg igjen en kommentar

