Om å være alene og være sammen.

I morges følte jeg meg bitte litte grann alene.

Jeg er blitt bortskjemt med å ha en liten gutt med meg når jeg skal på bytur på lørdag formiddag sammen med alle familiene.

Men i dag har han vært vertskap på Røde Kors-hytta og sørget for vafler til skiløperne.

Og så måtte altså gamle bestemor stolpre seg på glattisen mot byen

alene.

Minst fem hundre meter gikk jeg der alene før gode venner som hadde lagt merke til mitt utsø ganglag stoppet og tilbød skyss.

De tilbød skyss hjem også, men før de var klare til å kjøre hjem, ga Trine livstegn fra seg. «Er du fremdeles i byen?» ( Som oversatt betyr:»skal vi drikke kaffe?»). Og så fikk gamle bestemor /reservetante selskap av Trine og den unge gitaristen og etter hvert også et par andre venner.

Singel?

Ja.

Alene?

Rett som det er.

Ensom?

Ikke i det hele tatt.

.

Nå har Trine vært her på tapas og vannbakkels (!)

Vi har spilt TP og tatt et glass vin.

.

Og nå er jeg alene med musikken min og Rolf Hansen.

Jeg trives i min singeltilværelse.

Svært godt trives jeg!

.

I dagens Dagblad sto det at kvinner blir lykkeligere av å bli skilt. Det handlet om en svensk bok. Flere kvinnelige, norske kjendiser gikk ut og støttet budskapet.

Det hørtes litt trist ut.

Selvfølgelig. Hvis man har et litt miserablet ekteskap som ikke lar seg redde er det ofte bedre å bryte ut og stå på egne ben. Slik var det for meg. Men det finnes folk som får det til. Som lever i lange ekteskap fylt med varme, respekt, felleskap og kjærlighet. Som støtter hverandre i medgang og motgang.

Som elsker hverandre gjennom et langt liv.

Og ikke gir opp om det humper litt innimellom.

.

Det går an.

Vi må ikke slutte å tro på den store kjærligheten folkens!

.

Legg igjen en kommentar

