Sånne dager 2.

Sånne dager som er litt slitsomme blir mye bedre av å lese sånt som dette.

Midt i turen til butikken i dag ringte Ole Jakob til bestemor på jobb. «Æ har halsen på mæ der her veien!»

«Har du den den veien?», svarte bestemor som ikke helt hadde tid til å forklare treåringen at hun ikke kan se gjennom telefonen.

«Ja, æ bruker det». «Mamma? Ho bæstemor sier at æ har ikke halsen den her veien!»  Det var kanskje ikke noen dyp samtale. Men alle som har barnebarn vet at en sånn samtale holder i massevis.

I morgen skal bestemor sende post for det ønsker gutten seg.

Bestemor må nok sende post til alle barnebarna.

Det er det bestemødre skal.

.

Min datters blogg, en kopp kaffe og Gregs beroligende stemme har jaget whatifene ut i vinternatta og skuldrene mine er nesten tilbake i normal høyde.

(Og så er musikken min tilbake selv om jeg fremdeles får opp den fryktede kode 404 og Spotify sier at de jobber med saken og beklager.)

.

Jeg er heldig.

Så veldig, veldig heldig.

Som bare har whatifer av det slaget som kan jages bort.

.

I kveld har jeg tent et lys i vinduet for dem som har tyngre byrder å bære enn jeg har.

,

Legg igjen en kommentar

