Filmdagen.

I morges mens bestemor så på Evetyr i New York, ringte Ole Jakob. Han ville komme på besøk og se på DVD.

«For i dag er det lørdag!»

Egentlig pleier vi aldri å se på DVD hos bestemor. Jeg har riktignok en DVD -spiller og noen fine filmer og TV- serier (Gilbert Grape og Harry Potter og Ringenes Herre og Ronja Røverdatter og Up og Charlie og Sjokoladefabrikken og Marvins Døtre  og Star Wars og Alice i Eventyrland og Romeo og Julie  og Toy Story 3 og Fame og Against the Wind  … )

Men jeg er lite teknisk anlagt og tanken på å bytte kabel og finne den riktige fjernkontrollen og de riktige knappene fjernkontrollen gjør at filmene mine stort sett bare står der og samler støv.

Mye støv! Det oppdaget jeg i dag.

Og så er det det at jeg virkelig mener at film er best på kino.

Men Ole Jakob hadde tatt med seg to filmer hjemmefra. Han hadde stor tro på at bestemor skulle få det til og har nok lært både hjemme og i barnehagen hvordan man skal motivere folk:

«Jo, du kan det bæstemor, æ skal vise deg. Det e riktig, det e den fjernkontrollen. Se, du klarte det. Du var flink, bæstemor!»

Og så så vi på Istid som var akkurat passende morsom og skummel for både Ole Jakob og bestemor.

Det var veldig koselig.

Det er ikke ofte jeg får med meg to filmer før jeg går til byen en lørdag formiddag.

Kanskje jeg kan se på film i kveld også.

Nå når kabelen allikevel er på plass.

.

Legg igjen en kommentar

