Å bo en liten by. Om lammelår og kriminalhistorier.

I forrige uke kjøpte jeg en flaske god rødvin til påskelammet.

Og inviterte familen på fin påskemiddag.

Det var bare lammelåret som manglet.

Etter å ha saumfart tre av byens fire matbutikker i dag mangler jeg fremdeles lammelåret.

Det vil si: På ICA hadde de ett. Det veide 4,5 kilo.

Det fikk meg til å tenke på Roald Dahls novelle «Lamb to the slaughter» som handler om en kvinne som dreper sin utro mann ved å klaske til ham med et frossent lammelår og slipper unna med det ved å servere lammestek til politifolkene som kommer for å etterforske dødsfallet.

De finner ikke mordvåpenet…

.

Det gigantiske låret hadde ikke fått plass i ovnen min.

Det kunne sikkert blitt stekt over glør ute. Det er bare det at vi har ti kuldegrader og dyp snø. Jeg vil gjerne gjøre matlagingen min inne.

Jeg kjøpte to kyllinger i stedet.

Det er ikke helt det samme.

.

Vi får håpe vinen er så god som den hyggelige ekspeditøren lovte.

.

Legg igjen en kommentar

