Bestemorkveld. Om trollgutter og bilkjøring.

Bestemor fikk besøk i ettermiddag.

Av en veldig søt baby og en stor gutt som så ut som noe akkurat midt i mellom et karnevalstroll og en Ole  Jakob.

Håret sto fremdeles litt til alle kanter og var seigt av voks og det var rester av svarte fregner på nesa.

Han hadde hatt en fin dag i barnehagen!

Mammaen skulle ut og øvelseskjøre.

Og bestemor vil veldig gjerne være barnevakt!

Selv har jeg aldri tatt førerkort. Da jeg var ung var det ikke noen som kunne betale det for meg og det jeg tjente på sommerjobben på aldershjemmet ville ikke strukket til. I hverfall ikke hvis det skulle bli litt igjen til klær og musikk.

Og så var det ikke viktig for meg. Foreldrene mine hadde aldri bil og klarte seg fint uten.

Og vi bodde midt i togland.

Seinere flyttet jeg til Trødelag og til Vestlandet. Der gikk det også tog.

.

Her i Vadsø er det smått med tog.

Og jeg er glad for at min datter ikke følger i mine fotspor på akkurat dette området. Hun er det mest miljøbevisste mennesket jeg kjenner, så jeg ser ikke for meg at hun kommer til å ta helt av.

Nå har babyen og mammaen og pappaen gått. Pappaen plukket med seg Game of Thrones-bøkene mine, for i morgen skal hele familen på Røde Kors -hytta. De skal være der helt til torsdag og sørge for kaffe og nystekte vafler til skiløperne.

Derfor har jeg fått beholde den store gutten som etter et bad i bestemors balje er blitt en helt vanlig Ole Jakob, tre år igjen.

Han skal være her helt til i morgen tidlig.

Nå ser han på Handy Manny mens bestemor skriver.

Etterpå skal vi lage oss noe godt å spise.

Og ha en fin kveld sammen.

.

Legg igjen en kommentar

