Takk for i kveld.

.

Bestemor har hatt hele familien fra det blå huset på påskeaftensbesøk.

Vi har spilt spill.

Jeg vant.

Det skjer ikke så ofte.

Det kan ha hatt sammenheng med at Alvin  gryntet og Ole Jakob skravlet, pappaen bysset og mammaen ammet. Konsentrasjonen var ikke helt på topp.

Ole Jakob har helt forstått ideen og kom med spørsmål som: «Hva heter babyhesten? Hva heter babykua? Hva heter Karius og Baktus? Hva heter gul?»

Og så snakket vi litt om andre ting.

Som kaffe.

Jeg spurte om han ville ha kaffe. «Nå som du er tre år, har du vel begynt med kaffe?»

«Nei, treåringer drikker ikke kaffe», lo han.

«Når skal du begynne med kaffe, da?»

«Når æ har gått på skuterskole. Da begynner æ med kaffe. Da kan æ kjøre skuter og drikke kaffe!»

Vi fant ut at han kanskje måtte gå på kaffeskole også.

,

Det ble ikke helt som når Trine og jeg spiller.

Men det var koselig.

Og jeg vant!

Nå har noen gått hjem og noen sovnet.

En gang må jeg telle opp alle bildene jeg har av en sovende Ole Jakob.

.

Det er noe helt spesielt med sovende barn.

Legg igjen en kommentar

