God morgen!

.

Ok, jeg har kanskje litt lett for å stresse meg opp.

Og bekymre meg.

Men jeg har lett for å gledes og begeistres også.

Det er bare det at livet ikke er det ene eller det andre.

Livet er alt sammen.

Verdensnyheter og barnebarn.

Sykdom og helse.

Stress og avslapning.

Bekymring og håp.

Som sebraen.

Ikke svart med hvitt eller hvitt med svart.

.

Og noen ganger, når alt ramler inn over en på en gang, kan det bli litt mye.

Det er da jeg føler meg gammel og litt sliten.

.

Derfor er morgenkaffen en god oppfinnelse.

(Med musikk til.)

Dette lille kvarteret på morgenkvisten.

Til å sortere litt.

Og kanskje komme til noen konklusjoner.

I dag har jeg sett på Cake Boss. Det handler om folk som er fulle av entusiasme og har det gøy på jobb.

Jeg må innrømme at min jobb kanskje ikke er helt like morsom. Men jeg har en jobb der jeg blir møtt av treåringer som sier at jeg skinner som en diamant!

Det er helt ok at ferien er over.

Ferier er fantastiske.

Men hverdagene er helt ok de også.

.

Og jeg er aldeles klar for en ny arbeidsuke!

.

Zebra

I asked the Zebra,
are you black with white stripes?
Or white with black stripes?
And the zebra asked me,
Are you good with bad habits?
Or are you bad with good habits?
Are you noisy with quiet times?
Or are you quiet with noisy times?
Are you happy with some sad days?
Or are you sad with some happy days?
Are you neat with some sloppy ways?
Or are you sloppy with some neat ways?
And on and on and on and on and on and on he went.
I’ll never ask a zebra about stripes…again.

Shel Silverstein

1 kommentar (+add yours?)

  1. Ingrid
    Apr 10, 2012 @ 21:46:07

    Tusen takk for et litt nytt perspektiv på livet!!! Jeg er også en litt lett-stresset type som uroer meg en hel del. Jeg har aldri tidligere satt det i sammenheng med at jeg også lett blir veldig glad og begeistret! Hvis det å ta bort det förste, også innebärer å miste det andre, så lever jeg mer enn gjerne med stadige bekymringer. Bare for også å få gledene og begeistringene!
    Klem!

    Svar

Legg igjen en kommentar

