Jentefellesskap. Om to ødelagte mixmastere.

Jeg var litt sliten og lei.

Og trøtt.

(Det siste kan ha sammenheng med at jeg ikke kom meg i seng før halv tre i natt.)

Jeg vurderte å gi opp kvelden og gå og legge meg.

,

Men så tikket det inn en melding fra en venninne.

Mixmasteren hennes hadde røket.

Neida. Det er ikke sånn at jeg er en ond person som fryder meg over andres ulykke.

Det var flere ting.

Det at hun sendte meg en melding om det.

Det å ha en venn som sender melding når hun er litt frustrert og som jeg kan sende melding til når jeg er litt frustrert.

Det at en litt frustrert melding  som regel blir til flere litt mer optimiske meldinger. (Om ungdommen nå til dags, for eksempel, som er søte og høflige når de kommer på flaskeinnsamling for idrettslaget sitt og takker og smiler.)

Det at mixmasteren hennes ble ødelagt fordi hun skulle lage ti liter vaffelrøre,

fordi hun også er et dugnadsmenneske.

Det at min mixmaster også røk for et par dager siden.

Det at man ikke er alene.

,

Det er ikke de store tingene og de store ordene…

.

Legg igjen en kommentar

