Shopping.

Shopping er ikke en aktivitet.

Det er en tilstand.

Ok, i dag har det vært begge deler.

Det er noe med den lønningsdagen. Det er ikke fordi det er tomt på kontoen dagen før.

Men det er dette å unne seg noe på lønningsdagen.

I dage har jeg unnet meg litt klær, en ny mixmaster og en grei kasserolle.

Det er ikke så spennende og jeg skal spare dere for bilder.

Men så er det Det Hvite Hus.

Og Pers kreative matematikk:

85+ 80= 150

150+245= 345

Eller noe sånt….

Det jeg falt for i dag var et Lassiebilde som tok meg rett tilbake til barndommen.

En svært unyttig kjøp.

Men hvis man bare skulle kjøpt nyttige ting, hadde alle butikkene gått konkurs.

.

Og så denne:

.

.

Som matcher dette skapet som jeg kjøpte for noen måneder siden:

.

.

Det er noe med disse tingene som er håndlagede. Og har hatt en annen eier. Eller fler.

Bildet har kanskje hengt over en barneseng og vært det siste ei lita jente så på hver kveld før hun sovnet?

Møblene vet jeg er fra Sverie. De er håddlaget av en dyktig håndverker. Skapet og det lille skrinet er fra samme bygd, men ikke fra samme hus. Men de er malt med nøyaktig samme maling og helt sikkert laget av samme snekker.

Nå bringer tingene glede til meg her i Vadsø.

Bruktbutikker er en fin oppfinnelse.

Og vår er spesielt fin!

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Ege Denne
    Apr 14, 2012 @ 17:27:26

    Bildet av Lassie var nydelig. Godt varp! 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

