Anne har lagt planene om å øve seg på å bli glad i våren på is. Foreløpig. Og litt om det å være foreldre.

I dag fant jeg fine, lette turnsko i skobutikken.

Den typen sko som skulle gi meg følelsen av å sveve inn i våren sånn som da jeg var barn.

Men for det første kostet de 599 kroner og for det andre er våren i Vadsø lagt på is.

Ikke av meg, da. Men av høyere makter kanskje?

Det er ikke det at vi ikke har fint vær, for det har vi!

Fin vinter har har vi.

Så min datter kjøpte seg nye vinterstøvletter og turnskoene fikk bli stående i hylla i butikken.

.

Vår i London er noe helt, helt annet!

.

,

Men dette bildet er ikke med i kveld fordi det handler om vår, eller London, eller fruktmarkeder, eller farger.

Det er med fordi det er et bilde av at noen jeg er glad i er lykkelig!

I kveld har jeg hatt konfirmantundervisning. Vi har snakket om de ti bud og om å hedre din far og din mor. Ungdommene hedrer nok sin far og sin mor. De er glad i dem, men innrømmer at de ikke er så flinke til å si det eller vise det.

Og så ga jeg dem et godt råd: Hvis dere virkelig vil gjøre noe godt for foreldrene deres, så del gledene deres med dem.

For når man først har kastet seg ut den livslange, bekymringsfylte, lykkelige, turbulente,  oppgaven å være foreldre, er det lite annet som gir så stor glede som å vite at ungene sine er glade.

Legg igjen en kommentar

