Det enkle…

Det finnes kunstnere som klarer å uttrykke svært mye med enkle ord, toner og streker.

Som Jan Erik Vold:

Dråpen

Dråpen

henger der

ikke.

,

Og Roger Sivoll:

.Problemløsning

De ville bare opp i vinduskarmen,

men jeg mente nei.

Så mente jeg ja

Så var det problemet løst.

.

Og A.A. Milne:

The more he looked inside, the more Piglet wasn´t there. (Fra The House at Pooh Corner)

.

Og denne kunstneren som tilsynelatende ubesværet og med enkle streker, skaper mennesker som man tror på, har møtt eller kjenner seg igjen i.

Han heter Karsten Bjørge og er en tegner jeg bøyer meg i støvet for. Et besøk på bloggen hans anbefales på det varmeste!

,

En liten sang?

Jeg tar den fra i går i reprise.

Den er trist, men utrolig vakker!

.

En kopp kaffe til nå. Og så skal jeg ta med meg guttene på bytur.

1 kommentar (+add yours?)

  1. annegretekaspersen
    May 05, 2012 @ 20:17:05

    Finfine dikt!

    Svar

Legg igjen en kommentar

