Min lille by.

Jeg har fortalt mye om den lille byen jeg bor i.

Om at vi har en fin bruktbutikk som gidder å beholde møblene min datter har kjøpt til hun får flyttet inn i det nye huset sitt selv om det er fullt på bakrommet. Og med en innehvaver som sier: «Jeg tenker at vi bare sier god helg» når jeg prøver å betale ti kroner for en bok fra Holstebro kunstmuseum.

Om I Galleri der du kan kjøpe kunst og andre fine ting i alle prisklasser.

Og Librisbutikken med Helvi og Leila.

Og kanskje om kafeen der jenta bak disken slår inn en Bonaqua før jeg har hentet den fra kjøleskapet fordi hun vet at jeg pleier å kjøpe en når vi spiser lunsj der.

Om å rusle rundt en lørdag formiddag og oppleve at folk hilser og smiler.

Om Varangerfjorden. Og lyset. Dette vidunderlige lyset som beveger sjela.

Om muren der noen har sprayet: «Elsk mer, hat mindre.»

Og om den skitne, kalde, stygge våren som uansett gjør alle i godt humør. Når sol og varme ikke en selvfølge setter man større pris på det.

En dame jeg møtte i går sa: «Problemet er bare at man får lyst til å vaske»

Ok, det problemet har ikke jeg. Men hun har et poeng.

Byen min er en bitte liten storby.

Vi har kaffebar og indisk resturant. Vi har et rikt forenings- , idretts- og kulturliv.

Vi arrangerer VM i kiting.

Og i august er det Varangerfestival.

Og så har vi flyplassen rett utenfor byen og det tar tre timer til Gardermoen.

Vi er en regnbueby med mennesker fra alle verdenshjørner.

Og vi har fostret minst et par svært gode fotballspillere.

.

Dere er alle hjertelig velkommen!

.

.

På torget foran rådhuset står det en rein som er fin å ri på.

1 kommentar (+add yours?)

  1. olafhusby
    May 07, 2012 @ 07:39:52

    Hadde jeg bare hatt tid …

    Svar

Legg igjen en kommentar

