Min indre husmor.

.

På reklamen sier de at du kan frigjøre din indre gudinne ved bruk av barberhøvelen Gilette Venus.

Jeg har ikke prøvd.

Jeg ser som sagt for meg at det vil bli veldig mye blod.

For hvis jeg har en indre gudinne har hun gjemt seg godt og langt inne.

En indre husmor vet jeg derimot at jeg har.

Hun kommer ikke så ofte til overflaten hun heller. Men i dag har jeg prøvd å lokke henne fram. Det var nødvendig. Lav vårsol skinner inn gjennom de stripete vinduene mine og avslører støv på overflater jeg virkelig trodde jeg tørket grundig i forrige uke (eller kanskje det var uka før…)

Jeg er en fredelig person.

Så i stedet for å frigjøre henne ved hjelp av skarpe redskaper, har jeg prøvd en annen metode.

En metode vi damer forstår oss på: Shopping.

Jeg kjøpte:

En rosa pakke med våtmopper,

en orange oppvaskkost,

en limegrønn mikrofiberklut,

og havblått vinduspussemiddel

(Og så en flaske avløpsrens. Bare fordi den er grei å ha i beredskap).

Lilla støvsuger kjøpte jeg i fjor.

.

Om det virket?

Joda.

Hun kom fram.

Hun var litt vårslapp, det var hun.

Men det var hyggelig å ha henne innom.

3 kommentarer (+add yours?)

  1. ems
    May 11, 2012 @ 18:24:19

    Lurer på om hun ikke kunne komme hit en tur også?
    god helg uansett:-)

    Svar

  2. olafhusby
    May 12, 2012 @ 09:18:04

    Dro hun igjen?

    Svar

Legg igjen en kommentar

