Litt sliten!

,

Både treåringer og bestemødre kan bli litt slitne på 17. mai.

Når man er tre år kan man sovne på pappas fang og ta en lang formiddagsblund på sofaen på menighetshuset midt oppe i kafedrift og travelhet.

Det kan ikke bestemødre.

De må vente til kafeen er stengt, pengene er talt opp, gulvene er moppet og oppvasken er tatt. Og til de finner sofaen hjemme i Annehuset sitt.

Men det har vært en veldig fin dag.

.

Ettter feiringen spiste hele familien hos meg før mammaen måtte på jobb. Vi kom til å snakke om henne og hvor fin hun var da hun giftet seg (bare se!)

.

,

«Æ synes mammaen min e søt.» Sa Ole Jakob.

«Det synes jeg også», sa jeg.

«Og mamman min synes sin mamma er søt», sa Ole Jakob. «Du e mammaen til mammaen min

Jeg vet ikke om søt er det riktige ordet, lille venn.

.

Men tusen takk.

.

Det mammaen til mammaen trenger nå, er et fotbad og et kopp sterk og god kaffe!

Legg igjen en kommentar

