Mine gode venn Rolf. Om å løse kryssord en stille søndagskveld.

.

Ok, Rolf Hansen er kanskje ikke en venn i ordets egentlige betydning ettersom han ikke vet at jeg eksisterer.

Men han er et menneske som bringer glede i livet mitt hver eneste helg.

Og litt ergrelse.

Varierende grad av ergrelse.

Rolf liker å lage lange ord.

Som litteraturnyterfavoritteie og flombegresningsanordning og overfladiskhetsekspert.

Det er det som gjør kryssordene hans spesielle og morsomme.

Eller spesielle og irriterende.

Nå står jeg fast på logaritme-ett-eller-annet og overflødighets– ett- eller -annet.

Det er ganske irriterende.

Når det gjelder logaritmen er jeg unnskyldt.

Logaritmer er ikke noe jeg forstår meg på. Heller ikke når de dukker opp i kryssord.

.

Vet dere forresten hvem Tsedenbal var? Eller Aistulf? Eller Ahriman?

Jeg vet det nå.

Ingen av dem var spesielt hyggelige fyrer. Så mye kan jeg si.

.

Men jeg tror Rolf Hansen er en hyggelig fyr.

Og uansett er jeg dypt takknemmelig for all glede han har gitt meg.

Og for at han hjelper meg med å holde hjernen skjerpet og bringer meg kunnskap om gamle konger, onde ånder, bekkasiner, elver i Russland og byer i Belgia.

.

Tusen takk, Rolf!

Legg igjen en kommentar

