Bestemorkveld. Om hagearbeid som er satt på vent, finere matlaging og eventyrdiktning.

I kveld passer jeg begge guttene. Mammaen og pappaen har begynt å flytte inn i det nye huset.

Jeg hadde tenkt at Ole Jakob og jeg skulle rydde i hagen mens lillebror satt i vogna og så på.

Men ting blir ikke alltid som man har tenkt.

Hagearbeid i snøvær er ikke så fristende.

.

Men vi har hatt en fin ettermiddag og kveld.

Middagen var jeg ganske stolt av. Ole Jakob er en unge det er morsomt å lage mat til og i dag sto laksefilet med hvitløk og nykvernet pepper, quinoa, epletzatziki, plommetomater og snackagurk på menyen. Ole Jakob var sulten og spiste masse! Og jeg følte meg som en riktig vellykket kokk.  Det var nesten på Hellstrøm-nivå.

.

Etterpå så vi på Handy Manny og fortalte eventyr.

Jeg diktet et skummelt evenyr om en gutt som ble kidnappet av en slem ulv fordi han ikke ville gå inn og spise i barnehagen når han fikk beskjed om det og gjemte seg i stedet.

Det ble i overlag skummelt tror jeg. For da eventyret var slutt (med happy ending) sa Ole Jakob: «Du må si evetyret om ulven en gang til bestemor. Men ikke om ulven, bare om at den lille gutten gikk og spiste med en gang.»

Da ble eventyret sånn: «Det var en gang en liten gutt som var ute og lekte i barnehagen. Så ropte de voksne at alle måtte komme inn og spise og den lille gutten gikk inn og spiste

Jeg tror jeg må prøve å komme opp med en gylden middelvei neste gang.

.

Nå sover begge guttene og jeg har kokt meg kaffe.

.

I morgen har jeg ferie, men jeg skal på et lite foredrag på formiddagen. Dagens kurs om kreativitet var meget bra. Det er fint å høre på kunnskapsrike og engasjerte mennesker. Og det er fint å gå fra kurs og ha lært noe.

.

Det har kort og godt vært en fin dag!

.

.

Legg igjen en kommentar

