ESC. Om smak og behag.

I kveld har jeg sett på delfinale i Eurovision Song Contest sammen med damen jeg er støttekontakt for.

For meg som er gammel nok til å huske dette og dette og har lyse minner om Grand Prix-kvelder med marmorkake og mokkabønner og familiehygge har det vært en nokså selsom opplevelse.

Noen av sangene er fine. Noen er bare ubegripelige og noen gjør vondt.

Helt fysisk vondt.

Min gode venninne liker best de kjekke, mannlige sangerne og lar seg overhodet ikke imponere av syngedamer fra Sverige eller Ukraina eller hvor de nå var fra alle sammen.

Noen av sangene fikk meg til å holde meg for ørene og henne til å knekke sammen i krampelatter.

Men vi har hatt en hyggelig kveld.

Og det er jo det som er poenget.

Er det ikke?

,

Og å slå svenskene, selvfølgelig.

,

 

Legg igjen en kommentar

