Lavtrykk.

.

Jeg liker ikke lavtrykk.

Jeg blir sliten, får hodepine og mister gnisten og overskuddet.

Og så er det litt mye på en gang akkurat nå

og en skygge over Annehuset mitt.

.

Men nå er det langhelg og den eneste konkrete planen jeg har er å gå tur til steinen med Ole Jakob.

Dit er det noe sånt som halvannen kilometer fra Ole Jakobs hus. Og det står en fin gapahuk med bålplass der sånn at man kan kose seg med pølser selv om lavtrykket fortsetter.

Når man er sammen med barnebarn blir det forresten solskinn og høytrykk uansett.

.

I kveld skal jeg bare sitte inne og se på ruskeværet ute.

Og gjøre ingen verdens ting.

.

Bare noen Goetheburdehagjorter:

The Land of Happy
Have you been to the land of happy,
Where everyone’s happy all day,
Where they joke and they sing
Of the happiest things,
And everything’s jolly and gay?
There’s no one unhappy in Happy
There’s laughter and smiles galore.
I have been to The Land of Happy-
What a bore

Shel Silverstein

.

.

Legg igjen en kommentar

